DUBAI MED BARN

Tänkte berätta lite om resan till Dubai. Vi hade ju redan varit i Krakow med Jakob så flyga hade han ju gjort förr. Men det är lite skillnad på 1,5h och 7h så lite nervösa var vi allt. Men det hade vi inte behövt herregud vilken liten stjärna han var. Sov halva flygningen kanske, sen den tiden han var vaken var han bara glad och ville att alla runtomkring skulle ge honom uppmärksamhet. Vilket dem gjorde, haha. Han är ganska charmig den där lilla. Men vi börjar från början.

Packa är inte lika lätt längre. Hans saker tar ju ganska så mycket plats. Men egentligen inte kläderna såklart, hans kläder är ju så små än så länge. Utan mest blöjor, hans mat etc. Men å andra sidan så finns ju allt sånt att köpa där. Så egentligen hade vi kunnat åka utan allt det. Men kändes ändå skönt att ha med sig, mer plats i väskorna på vägen hem för shopping :P

Picknick i bilen på väg till Arlanda. Vi hade med oss hans babyskydd som går att fästa på vagnen. Så slapp vi det bekymret när man skulle åka taxi, vilket man gör mycket i Dubai. Vi hade alltid en "stol" till honom då. När man flyger med Norwegian som vi gjorde så får man checka in en barnvagn och en bilbarnstol gratis till barn under två år. Dock så hade dem ingen koll alls på det på vägen hem men mer om det sen.

Den här gången var Jakob tillräckligt stor ( nästan iaf, haha ) för att sitta i lånevagnarna på Arlanda. Sjukt smidigt och bra, då slapp vi ha honom i babybjörnen då. Vi besökte loungen, åt lite smått innan avgång. Det var också en grej man var lite nervös över. Om han skulle börja skrika då, då lär ju folk som sitter där bli lagom nöjda, det är ju ganska så tyst där överlag. Men han var glad, tyst och lugn.

Sååå skönt när man är incheckade och klara och bara kan glida runt på flygplasten.

Jakob trivdes så bra i loungen så han somnade.

Väl i luften så var han vaken första timmarna och sov de sista. Så här såg han mest ut när han var vaken. Alla som gick förbi skulle helst kolla på honom. Han bjöd på show kan man säga. Han spydde ner sig en gång så vi fick byta om på honom, det var väl det jobbigaste typ.

Framme på hotellet! Hans säng stod dock inte på plats så det fick vi säga till om. Det fick vi faktiskt göra även i Krakow, vet inte varför det syns ju på bokningen att man har ett spädbarn med. Men men. Han somnade gott på en gång.

En ny dag!! Redo för stranden.

Sån beach boy! Det här är dock inte från första dagen. Första dagen blev ingen bra dag på stranden.  Jakob fick sand överallt, blev jätteledsen, vi blev stressade, vagnen gick ju inte att köra i sanden man var tvungen att släpa den, hur gjorde vi med skugga till honom  ( på den stranden kostar solstolar 800 spänn för en dag, ofta man betalar det ). Så vi gav upp ganska tidigt, för vi var även trötta och hade  lite jetlag efter resan så det bidrog liksom inte direkt till att vi skulle sansa oss lite. Så det blev poolen istället i några timmar, det var skönt! Jakob fick bada, tyckte det var superkul och sen somnade han i vagnen och vi kunde chilla lite. Sen gick det mycket bättre resten av dagarna på stranden när man "lärde" sig hur man skulle göra med honom. Inte så himla lätt ändå när man aldrig rest med en sån liten förut men man lär sig ju. Sista dagen var vi proffs :P

Blev mycket bilder på lilla herrn här nu, så vi bryter av med en bild på min badrock  och badtofflor med ett glas bubbel när vi gjorde oss iordning på hotellrummet. Älskar ställen man får badrock på!

Dubai Marina. Första kvällen gick vi och åt på the Walk, ganska nära hotellet på en restaurang som hade skaldjur som specialitet. Jag åt lobster roll, som var typ den största jag sett. Orkade inte allt. Men den var god! Var fräsch med mycket hummerkött, äpple och koriander och annat gott.

Jakob och Viktor på restaurangen. Har massa mer bilder, men ville berätta lite om resan dit just för att det var första "långflygningen" med en liten bebis. Eller inte så liten längre. Fem månader är han, kan ni fatta. Tiden går alldeles för fort.